Mitä tekniikoissa pitää huomioida?

15.11.2018 13:241 kuukausi sitten

 Treenaamista ja salitekniikoita pidetään yleensä simppeleinä, mutta kun tekniikoita lähdetään oikeasti hiomaan, voi moni seikka olla niissä hyvinkin epäoptimaalista. Korjaamalla tekniikan eri aspektit voi lihasaktivaatio olla jopa kolminkertainen. Tästä meillä löytyy ihan lihasaktivaatio mittauksista dataa.

Tässä listausta mitkä kaikki asiat tekniikoissa tulisi huomioida:

* Ryhti & olkapäiden asento

* Kehon asento (etunoja, suorassa seisominen vai jotain muuta)

* Raajojen nivelkulmat (miten saadaan nivelkanto pois liikkeestä)

* Liikerata (Milloin käytetään lihasten liikerataa ja milloin liikkeen liikerataa)

* Nostokulmat (viedäänkö paino millaisella kaarella, miten lähellä kehoa yms)

* Toistonopeus (positiviinen vaihe, negatiivinen vaihe, huippusupistus)

* Avustavien lihasten käyttäminen (Onko liikkeessä hyvä käyttää enemmän vai vähemmän avustavia lihaksia)

* Supistaminen ja liikkeen kohdistaminen kohdelihakselle

* Hengityksen opetteleminen liikkeen aikana 

Kuten listasta huomaa, treenaamisessa tulee huomioida hyvinkin erilaisia asioita poiketen perinteisestä laiteopastuksesta. Näiden asioiden huomiominen takaa laadun, jonka takia 24 Fitness Onlinen fyysisiä PT-ohjauksia ostetaan jopa Lapista saakka!

Jos haluat laittaa treenisi kuntoon ammattivalmentajien opissa, niin ei muuta kuin yhteyttä:

 

Ystävällisin treeniterveisin,

Päävalmentaja Marko Heikkinen & valmentaja Janne Nieminen